Friday, February 18, 2011

Buzzin' intervju: Gru



Buzzin': Tvoj povratnički singl "Još uvek me žele" je napravio lep uspeh i dobro je prihvaćen kod publike. Koji su tvoji utisci sada posle nekoliko meseci kad se prašina slegla?

Gru: Prvi utisak je da se dugotrajan i mukotrpan proces završio uspešno. Skoro godinu dana je prošlo od prve verzije do konačne verzije pesme, zatim nenormalno cimanje oko izrade spota.... Međutim, sada, iz ovog ugla, mogu da kažem da nije bilo uzaludno. Žao mi je što ne postoji bar minimalna medijska podrška za ovaj muzički pravac ali, sa druge strane, tu je Youtube. Oko 2 miliona pregleda dosta govori...

Buzzin': Šta se dešava sa drugim singlom koji je urađen u saradnji sa Banetom iz grupe MVP, najavljivali ste i video izdanje?

Gru: Drugi singl će vrlo brzo izaći. Pesma se zove "Ti to zoveš ljubav". Gost na pesmi je Bane iz grupe MVP. Potpuno je drugacija od prvog singla. Inače, volim da eksperimentišem sa raznim stilovima Hip Hopa i mislim da su se ljudi na to već i navikli. U toku je izrada video klipa. Iste muke kao i sa prvim spotom. Za dobar video uglavnom treba dosta novca (ima izuzetaka naravno), pa tako dosta toga zavisi od sponzora, a to nije deo posla u kojem uživam :)


Buzzin': Tvoje mišljenje o domaćoj sceni danas i nekada? Dosta stvari se promenilo?

Gru: Promenilo se dosta toga. Današnja scena je mnogo veća nego kada sam ja pocinjao. Srazmerno se povećao broj i kvalitetnih i nekvalitetnih stvari. Iskreno, trudim se da pričam o stvarima koje mi se sviđaju a da preskočim ono što me se ne tiče. Ima mnogo više kvalitetnih MC-eva. Sve više izvođača uspeva da da svoj pečat Hip Hopu, što je, u stvari, i najbitnije. Kopije će uvek biti kopije...

Buzzin': Među prvim rap izvođačima si Live nastupe shvatio ozbiljno i ustalio postavku 2 MC-a i DJ. Posle izlaska singla "Još uvek me žele" si imao dosta nastupa, koji je osećaj ponovo stati na binu sa prvom postavkom Gru Live ekipe, mislimo na DJ Munju i Milenka?

Gru: Nažalost, život nas je odveo na različite strane. Milenko je već dugo u poslu koji nema veze sa muzikom. Munja i dalje radi kao DJ i i dalje ga žele :) Dugo nismo sarađivali, ali se pre par meseci ukazala prilika da opet uradimo jedan nastup zajedno i, iskreno, bilo mi je fenomenalno. Ni za trenutak se nije primetilo da godinama nismo radili zajedno. Neke stvari se ne zaboravljaju... Poslednje dve godine Bane MVP ide sa mnom na nastupe i to već dobro funkcioniše. Pre nekoliko meseci je i on ozbiljnije krenuo da radi svoje stvari, tako da ću verovatno morati da potražim novo rešenje za drugog MC-a na bini.


Buzzin': Proteklih nekoliko godina si se oprobao i o DJ. Nije redak slučaj da rap izvođači puštaju muziku npr. Q-Tip pored svojih Live nastupa ima i DJ set varijantu. Kakvi su tvoji utisci?

Gru: Potpuno neplanirano sam ušao u DJ vode. 2005. godine sam sa prijateljem otvorio klubić u ElGouni u Egiptu. Imali smo DJ-a koji je vrteo House ali se ispostavilo da ljudi mnogo više traže RnB i Hip Hop, tako da sam silom prilika počeo malo da radim kao "puštač muzike". Ni danas ne mogu da kažem da to radim nešto spektakularno dobro, ali mogu slobodno da kažem da sam daleko od loseg DJ-a. Vežbalo se.... imam već dosta DJ nastupa iza sebe. Iskreno, prija mi da radim kao DJ. Dosta se razlikuje od onih klasičnih DJ nastupa i ta promena prija.

Buzzin': Koji su ti planovi za budućnost što se tiče muzike? Da li ćeš raditi na novom albumu ili ćeš se držati singl izdanja?

Gru: Za sada će to biti singlovi koje ću propratiti spotovima a onda, u nekom trenutku možda ću se odlučiti da uradim i ceo album. Trudim se da ne pravim dugoročne planove jer se obično razočaram kad shvatim koliko su neki planovi teški za realizaciju u zemlji Srbiji. Držim se kratkoročnih planova.


Buzzin': Čest si gost na Buzzin' žurkama, koje je tvoje mišljenje o njima i o Hip-Hop & R'n'B klabingu u Srbiji?

Gru: Žao mi je što nema više Hip-Hop & R'n'B žurki tokom nedelje. Ima odlčnih DJ-jeva i šteta je što samo sredom ili nedeljom neko ko sluša ovu muziku može da izađe i da se provede kako treba. Pre par dana sam se vratio iz Skoplja gde sam učestvovao na prvom balkanskom Hip Hop Festivalu. Atmosfera u Skoplju me podsetila na 90-te godine u Srbiji. Ogroman entuzijazam organizatora, fenomenalna publika.... Dovoljno je da kažem da je bilo 5000 ljudi na tom koncertu. Nastupali su još i Struka, Lud, Marcelo, Edo Maajka, Connect, Toksikologija... Veče pre koncerta smo bili u ogromnom klubu koji je bio prepun ljudi koji slušaju HipHop. Ono što me posebno oduševilo je da ljudi neverovatno dobro reaguju na "domaći" tj. balkanski Hip Hop

No comments:

Post a Comment