Monday, February 7, 2011

Buzzin' intervju: LoOney


Vladimir Marković LoOney je svestrani umetnik iz Beograda, koji se 2005. godine prvi put predstavio video singlom "Jutro". Njegova muzika je fuzija različitih žanrova, najviše rnb-a, soul-a i pop-a, te se može svrstati u retke rnb izvođače u našoj zemlji, ali i u regionu. Sarađivao je sa velikim brojem hiphop-era iz zemlje (Struka, Lud, Oneya, Dada, Ajs Nigrutin...), ali kako sam kaže, ne ograničava se samo na Srbiju, već je na pesmama gostovao i reperima širom bivše Jugoslavije a i šire. Posle četiri godine saradnje sa drugima, LoOney privodi kraju svoj debi album "Kompromis", koji će uskoro ugledati svetlost dana. Pored muzike, LoOney se bavi i montažom/režijom spotova (diplomirao je na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu), a takođe crta i izdaje stripove.




Buzzin: Nakon više godina bavljenja muzikom i saradnji sa različitim hip-hop umetnicima u regionu, kako je to biti među malim brojem rnb izvođača u našoj zemlji?

LoOney: Često me to pitaju, u većini slučajeva sažaljivo. Ali biti jedan od malobrojnih stvarno nije tako loša stvar. To što su mi jedina ozbiljna konkurencija MVP i (u trenucima kada poželi da zapeva) Vikler znači da sam u dobrom društvu. A i to nije konkurencija u pravom smislu reči. Znamo se, ne podmećemo jedni drugima noge, imamo različite stilove. Najveći problem je medijska pažnja. Više puta su mi, nakon preslušane pesme «Mucam», rekli da sam nedovoljno komercijalan. Da li je to tačno? Ne. Da li je to tačno uzimajući u obzir da pokušavam da se probijem u zemlji u kojoj je Vlado Georgijev mejnstrim pop? Verovatno.

Buzzin: Da li te obeshrabruje to što u Srbiji rnb scena praktično ne postoji?

LoOney: Ne baš. Najpre jer se ne ograničavam na Srbiju. Nije tajna da me interesuju sve zemlje bivše Jugoslavije kao polje delovanja. «Mucam» vrte u klubovima 2 DJa u Srbiji, 3 u Hrvatskoj i 1 u Sloveniji. Na regionalnoj je MTV listi. Ne znam kako prolazi u Makedoniji ali znam da rnb tamo prolazi bolje nego bilo šta drugo. Ima prostora za rnb. Uostalom nije da se ograničavam samo na rnb kada pravim pesme. Moje pesme su i pop i dens. Samo ih još uvek niste čuli.

Buzzin: Koja je tvoja satisfakcija bavljenjem rnb-em s obzirom da većinska publika voli neku drugu vrstu muzike?

LoOney: Pa svaki izvođač peva pesme kakve bi i sam slušao. Tako i ja, a sam sam ih napisao. I da ih je neko drugi napravio, ja bih to slušao. Prema tome, jako sam zadovoljan svojom muzikom. Većinska publika nema pristup mom singlu uprkos činjenici da je na internetu, spreman da ga besplatno skinu. Jednostavno nemaju gde da saznaju da moj singl postoji i da ima da se skine. Medijski prostor – nula. Za sad.

Buzzin: Trenutno snimaš svoj debi album „Kompromis“...?

LoOney: Četiri godine je u nastajanju. Međutim, gotov je već mesecima. Čekao sam pravi trenutak da plasiram prvi singl, čekam pravi trenutak da plasiram drugi singl i ako sve bude kako treba album će izaći nedugo posle toga. Ja sam diskofil i volim albume u formatu koji može da se drži u ruci, stoga će moj prvi album definitivno biti u formi CDa. Sad smo još uvek na prelasku sa opipljivog na neopipljivi digitalni format i koristim priliku da držim svoj CD u ruci. Ipak, poučen potezima stranih izvođača, izbacujem singlove za download kako bi se publika upoznala sa mnom i mojim pesmama na lak i besplatan način. I stavljam u folder sve što bih i sam želeo da dobijem od nekog izvođača. Pesmu i remixe, omot koji može da se odštampa, ringtonove i video spot za mobilni telefon.

Buzzin: Koja pesma sa albuma ti je favorit?

LoOney: Joj. Hm... «Kompromis»! Ako bih baš morao da izdvojim jednu pesmu to je definitivno «Kompromis». Jako sam želeo da to bude drugi singl, međutim, ono što sam hteo da imam u spotu ne mogu da imam pre leta. I zato sad izbacujem «Zauvek». To je dobra zamena za drugi singl. Hehe.

Buzzin: Da li si ti autor svih pesama na albumu?

LoOney: Jesam. I tekstova i muzike. Doduše te muzike ne bi bilo da nisam imao fantastične beatmakere i producente. Najpre mog no. 1 in-house producenta Drillu, pa zatim i Luku ACC, Prikija, Taykuma i DJ Makra Pola.

Buzzin: Singl i video „Mucam“ naišli su na dobru reakciju, čini se i od onih koji nisu upoznati sa tvojim radom i ovom vrstom muzike...

LoOney: Ne bih znao, feedback mi je malo tanak. Mogu samo da se nadam da je prošao kako treba. Recimo na premijeri spota u klubu Plastik tokom BUZZIN večeri, publika je bila malo zatečena. Jedina verzija koju žele da puštaju na radio stanicama je SevdahBaby RMX. Ja sam veoma zadovoljan ali ispratiti život jedne pesme i dva remiksa je izuzetno teško. Zato je puštam da odraste i krećem u nove pobede novim singlom za otprilike mesec dana.

Buzzin: Ko su tvoji muzički uzori?

LoOney: Na prvom mestu The Beatles. S njima sam učio da pevam u višeglasju (ako izuzmemo sve što sam naučio pre toga u Kolibrima). Celo detinjstvo mi je proteklo u zvucima Steviea Wondera. Hvala mama! Majkl Džekson, ludilo! Koliko god to gej zvučalo, veliki sam fan boj bendova, mislim da to svi već znaju. Backstreet Boys su me uveli u kićenje vokala rnb bravurama. Oni su bili prag sveta rnb muzike. Posle toga sam otkrio Babyfacea, Briana McKnighta, Joea. A dok sam blejao sa Bassivity ekipom, Oneya mi je ćušnuo CD Natea Dogga. Ja sam stvarno naslušan svega i svačega i mogu da kažem da su moji uzori od Silvane do Nirvane.

Buzzin: Koja su tvoja razmišljanja o evoluciji rnb-a (dance, autotune...) i da li ti nedostaje old school?

LoOney: Ne nedostaje mi. Muzika evoluira na ovaj ili onaj način. Pravci evoluiraju. Danas je jako teško jednu pesmu odrediti jednim žanrom. I to je sasvim okej. Oldskulu je mesto tamo odakle je došao. Divno je slušati stare stvari i sećati se okolnosti u kojima ste bili kada su ta pesma i/ili album bili hit. Ali intencionalno praviti oldskul stvari za danas, tj za sutra?! To nikad nije dobro. Retro je dobro. Oldskul nije. Pritom mnogo ljudi pljuje autotjun korisnike. T-Pain je odradio djavolski dobar posao koristeći autotjun. S obzirom da se radi o napravi koja čini da domaće turbo-folk pevačice zvuče kao da znaju da pevaju, nije mi jasno kako nikom ranije nije palo na pamet da to iskoristi. Osim Cher naravno. I to 1998. godine! I mene su cimali za autotjun, govorili mi da sam gej zbog toga (mada mi internet hejteri stalno govore da sam gej pa sam navikao). Ozbiljni muzičari su me pitali zašto sam to stavio u «Mucam». Svidelo im se, ali su me ipak pitali zašto. Ta pesma je štos! I zbog efekta mucanja i drhtanja glasa, autotjun je sasvim lepo legao. Na žalost gomila mlađih, internet prisutnih izvođača stavlja autotjun na vokal bez ideje, zato što mogu. Ja lepo pevam i autotjun mi ne treba. Kad ga iskoristi neko ko ne ume da peva a bez ideje, u odnosu na nekog ko ume da peva i ima ideju kako da iskoristi taj alat u pesmi, razlika je očigledna.

Buzzin: Ko je od novijih rnb izvođača vredan pomena?

LoOney: To bi bio Robin Thicke! Fan-ta-sti-čno! Voleo bih da sam on na neki način. Hah! Volim i Ne-Yoa. Mada njih dvojica nisu toliko novi. Iyaz, Bruno Mars, Jason Derullo? Videćemo šta će da urade.

Buzzin: Kako prihvataš negativne komentare i kritiku?

LoOney: Izuzetno dobro, zato što mislim da svaka kreativna kritika može da doprinese mom radu i razvitku. Treba slušati šta ti kažu drugi, pametni ljudi. Ali takođe treba dobro izvagati i biti svoj najviše što se može. Ego me malo zaboli na negativne komentare, najpre jer mi je ego prilično velik. Ako nije zlonamerno, spreman sam da saslušam. Sa druge strane, ljudi koji lupetaju gluposti i vređaju me na internetu me ne potresaju mnogo. A jezive stvari znaju da napišu.

Buzzin: Looneyrama je tvoja agencija za filmsku i tv produkciju. Kako biraš sa kim ćeš da sarađuješ?

LoOney: Ne biram! Ko ima dovoljnu količinu evra u dinarskoj protivvrednosti potrebnu za saradnju sa mnom je onaj sa kim ću sarađivati. Moje bavljenje muzikom je superherojski posao. Preko dana sam reditelj i montažer a noću rnb autor i izvođač! Za sada je dnevni posao onaj koji isplaćuje noćni posao. Uskoro će, nadam se, bavljenje muzikom doneti svoje prihode kako bi bilo samoodrživa delatnost. Ali svog posla, za koji sam izučio školu, nikad neću da se odreknem. I upravo zato, onaj ko ima novca da radi sa mnom bude onaj sa kime na kraju radim.

Buzzin: Podržavaš li na neki način mlade andergraund rnb umetnike, da li bi im ponudio saradnju?

LoOney: Bih, što da ne. Međutim nisam naišao na mnogo talenata. Upoznao sam Marka Radetu iz Kraljeva. On bi mogao da uradi nešto u budućnosti. A moj omiljeni mlađi izvođač je Eeva, koja uprkos zdravom razumu odbija da peva na srpskom jeziku. Naravno to je, vrlo moguće, dobra stvar za njenu (internacionalnu) karijeru. Videćemo još. Što se tiče saradnje, nikada nisam imao pevački duet i radujem se takvoj akciji. Preferiram muško-ženski u odnosu na muško-muški. A pošto pišem pesme drugim izvođačima, i u tom smislu sam otvoren za saradnju sa mladim talentima.


No comments:

Post a Comment